Zöld digitalizáció

A jövőbeli fenntarthatósághoz jelentősen hozzájárul az informatikai rendszerek fejlesztése is. Ennek nem csupán a hatékony utastájékoztatásban és kiszolgálásban, valamint a vasúti és közúti menetrend optimális tervezésében van kiemelt szerepe, hanem azokban a folyamatokban is, amelyek ésszerűsítésével, egyszerűsítésével kímélhetők a környezeti erőforrások.

A MÁV-Volán-csoport öt alcélt határozott meg annak érdekében, hogy a digitalizációt a fenntarthatóság eszközévé tegye:

Integrált állomási és fedélzeti utastájékoztatás megteremtése által kívánjuk megteremteni az, egységes, közös alapokra helyezett vasúti és autóbuszos utastájékoztatást mind az állomásokon és megállóhelyeken, mind a fedélzeten.

Egységes integrált diszpécserközpont kialakításával váltjuk le a jelenlegi, a vasúti és az autóbuszos igényeket kiszolgáló rendkívül heterogén rendszert,

Egységes menetrendi és díjszabási alapadat-kezelő rendszer megvalósításával támogatjuk a menetrend egyeztetés és jóváhagyás folyamatát

Vasúti és közúti közös jegyértékesítő rendszer kifejlesztésével tesszük kényelmesebbé és egyszerűbbé jegyvásárlást az utasok számára, miközben jobban megismerjük az igényeiket, ami alapján tovább javíthatjuk a szolgáltatás színvonalát.

Központi forgalomirányítási rendszerek kiterjesztése új vonalszakaszokra és azok egységes központokba integrálása segítségével elérhetővé válnak a forgalmi előrejelzések és a valós idejű közlekedési információk, miközben pontosabban tarthatóvá válik a menetrend és csökkennek a késések.

Fenntarthatósági céljainkról, és az ezek megvalósítása érdekében tett vállalásainkról az oldalról letölthető fenntarthatósági kiadványunkból tájékozódhat részletesebben